Ny ledarskapsutbildning för unga vuxna, RYLA, startar i höst.

måndag 6 maj 2019

Elsie Törlind

I höst startar Klubb RYLA Ljusdal-Järvsö sin andra omgång! Till RYLA inbjuder vi ungna vuxna mellan 16- 30 år att vara med om en ledarskapsutbildning utöver det vanliga.

Rotary är en av världens största biståndsorganisationer. Rotary är religiöst och politiskt obundet och består av personer ur olika branscher som bildar nätverk för att använda sina yrkeskunskaper till att förbättra samhället lokat och globalt.

RYLA, Rotary Youth Leadership Award, är ett sätt att utveckla unga ledare. Ni får ta del av inspirerande föreläsare och aktiverare. Ni får träffa ledare i små grupper och föra en dialog med dem. Ni får utbildning i ledarskap genom praktikfall.

Från september 2019 till maj 2020 kommer vi i RYLA-gruppen att:
Ha regelbundna träffar, ungefär åtta gånger, med start onsdag 4 september. Vid första träffen får ni tycka till om lämpliga dagar/tider och ämnen. Genomgå en ledarskapsutbildning under en helg i september. Ha dialogmöten med ledare inom olika områden och besöka framgångsrika företag i vår bygd.
Som medlem i Klubb RYLA får du värdefulla kontakter som kan påverka din framtid. Du utvecklas som person, lär känna dig  själv och lär dig samarbeta i gruppp. Vi förväntar oss att du är nyfiken och att du bidrar med det du kan, vet och tycker.  Deltagandet kostar 1500 kr, varav 500 återbetalas till dig vid kursens slut om du har deltagit hela tiden (max ett missat tillfälle). Om du har svårt att betala avgiftenså kan kan vi hjälpa dig att hitta en personlig sponsor som betalar den.

För vidare information och anmälningsblankett kontakta
Rotaryklubbarna i Ljusdal och Järvsö
Roland Hamlin 070-3314497,  Marie Frost 070-2613085,  Anna Styf  070-5220381, Vibeke Sjögren 070-5110285, Anne Tessman  070-6906091